თუ მიგაჩნიათ, რომ გამყიდველმა ან მომსახურების გამწევმა მოგატყუათ, გირჩევთ მოიქცეთ შემდეგი მიმდევრობით:
1. არ მოგერიდოთ, არ დაგეზაროთ: საკმაოდ ხშირად მომხმარებელი იჩაგრება იმის გამო, რომ მას პრეტენზიის განცხადება ეუხერხულება, სცხვენია („ინტრიგანი ხომ არ ვარ?“), ეშინია, ან უბრალოდ ეზარება. ხშირად უნიათო მომსხურე პერსონალსაც სწორედ მომხმარებლის ამ თვისებების იმედი აქვს. თუკი რომელიმე მომხმარებელი ხმას ამოიღებს, მომსახურე პერსონალი მის გაჩუმებას აგრესიული თავდასხმებით, დაცინვით, სხვა მომხმარებლებთან დაპირისპირებით ცდილობს. ნუ შეუშინდებით ამას. იცოდეთ, თქვენ გაქვთ უფლებები და მათი დაცვით სასარგებლო საქმეს აკეთებთ!
2. გამოთქვით თქვენი პრეტენზია და მოითხოვეთ ზეპირი განმარტებები. მიუხედავად იმისა, დაგაკმაყოფილებთ თუ არა ისინი, კარგად მოისმინეთ და შეეცადეთ დაიმახსოვროთ (ეს თქვენ შემდეგ ეტაპზე გამოგადგებათ):
- მიმართეთ გამყიდველს (მომსახურე პერსონალს) რომელმაც მოგატყუათ. აუხსენით მას, თუ რატომ მიგაჩნიათ თავი მოტყუებულად. შესაძლოა, თქვენს შორის უბრალო გაუგებრობა მოხდა და იგი იოლად აღმოიფხვრება;
- მიმართეთ მაღაზიის ან მომსახურების ცენტრის ხელმძღვანელობას. შეეცადეთ მათ დეტალურად აუხსნათ, თუ რა მოხდა. იმ შემთხვევაშიც კი, თუ თქვენ ბოლომდე მართალი არ ხართ, შესაძლოა მათ არ ისურვონ კლიენტის მომდურება და აღმოფხვრან კონფლიქტი;
- გაარკვიეთ სად და როგორ უნდა შეიტანოთ წერილობითი პრეტენზია.
- შეინახეთ ყველა ის დამამტკიცებელი საბუთი, რაც შეიძლება თქვენი პრეტენზიის გასამაგრებლად გამოგადგეთ (ქვითარი, ნაკლიანი პროდუქტი, სხვა).
3. აღწერეთ სიტუაცია წერილობით, წარუდგინეთ ობიექტის ხელმძღვანელობას და მოითხოვეთ წერილობითი განმარტებები. გაითვალისწინეთ:
- იმისთვის, რომ თქვენი განცხადება არ „გაქრეს“, რაიმე საშუალებით დააფიქსირეთ მისი ჩაბარება ობიექტის მომსახურე პერსონალისადმი (მოითხოვეთ ხელმოწერა განცხადების ასლზე, გადაუღეთ სურათი, თუ როგორ იბარებენ თქვენს განცხადებას და სხვა);
- გირჩევთ განცხადება დაწეროთ არა კონკრეტული ადამიანის, არამედ ორგანიზაციის სახელზე, რათა მიღებული პასუხი (მიუხედავად იმისა, ვისი ხელმოწერილი იქნება ის) შემდგომ ეტაპზე ორგანიზაციის ოფიციალურ პასუხად გამოიყენოთ.
- დაურთეთ მას დამამტკიცებელი საბუთები (ქვითრის ასლი, თუ სხვა).
- დაელოდეთ პასუხს 1-2 კვირა.
4. თუ პასუხი არ არის, პრეტენზია წარუდგინეთ შემდეგ ადრესატებს:
- ამ ორგანიზაციის სათავო ოფისს;
- შესაბამისი პროდუქციის მწარმოებელს. აცნობეთ მას, რომ გაქვთ პრეტენზიები იმ დისტრიბუტორთან, რომელიც მის პროდუქციას ყიდის;
- ზოგიერთ სამომხმარებლო სფეროს (მაგალითად, ენერგოომბუდსმენი) ჰყავს მომხმარებლების უფლებების დამცველი ოფიციალური პირები. მიმართეთ მათ.
5. გახადეთ საკითხი საჯარო. ეს საიტი და ჩვენი ფეისბუქის გვერდი ერთ-ერთი საშუალებაა ამისთვის. შესაფერისი გვერდის კომენტარში დეტალურად აღწერეთ, თუ რომელმა მეწარმემ მოგატყუათ და კერძოდ რა მოხდა. შეეცადეთ იყოთ ზუსტი და ობიექტური. ნურაფერს გააზვიადებთ, ან შეალამაზებთ. არ იცრუოთ! შეძლებისდაგვარად საჯაროდ განათავსეთ დამამტკიცებელი საბუთებიც (ხელშეკრულების ან ქვითრის ასლი, ან ფოტო, შეძენილი საქონლის ფოტო და სხვა). შეეცადეთ მკითხველები თქვენს სიმართლეში დაარწმუნოთ, რომ რაც შეიძლება მეტმა ადამიანმა აღარ ისარგებლოს იმ მეწარმის მომსახურებით, რომელმაც თქვენი მოტყუებით იხეირა.
6. მიმართეთ სასამართლოს.
ჩვენი რჩევაა თქვენი უკმაყოფილება თუ პრეტენზია საჯარო გახადოთ თავიდანვე. ამ შემთხვევაში ჩვენ და ამ საიტის მომხმარებლები დაგეხმარებით სიტუაციაში გარკვევაში, წერილობითი მიმართვების ჩამოყალიბებაში, და თან „გაგიმაგრებთ ზურგს“. სცადეთ!